Glutenvrije spelletjes-avond!

Op zaterdagavond hebben wij altijd spelletjes avond. Geen normaal avondeten, maar hapjes. Vaak is dat een uitgebreide ‘borrel’, soms ook wat uitgebreider zoal sushi, Braziliaanse kaas broodjes, nacho’s of Turks brood met dips. En altijd rauwkost er bij (maar vandaag ben ik dat vergeten).
Op Facebook vroeg ik of jullie nog meer ideeën hadden om het een wat meer volwaardige maaltijd te maken. En ik kreeg heel veel tips!

brood, graanproducten en aardappelen

  • Rösti rondjes
  • Pofaardappel uit de magnetron met crème fraich
  • Stokbroodje erbij
  • Hartige cupcakes met groente en/of kaas
  • Pannenkoekjes (zoet of hartig, hier is favoriet met courgette, mais en paprika)
  • hartige taart (zonder deeg korst kan ook)
  • Kleine quiches
  • Puntjes aardappeltortilla met groente
  • Koude rijst salade
  • Aardappel salade
  • Papadums

Vlees(vervangers):

  • Kipkluifjes
  • Kipspiesjes
  • Gehaktballetjes, zelfgemaakt of bijvoorbeeld glutenvrije ketjap gehaktballetjes van AH
  • Gevulde eieren
  • Eiersalade
  • Gevulde champignons
  • Gehaktballetjes
  • Humus of baba ganoush bij je Turks brood

Groente/fruit:

  • Artisjok hart met cremefraiche citroensap en tijm
  • Capreseprikkers
  • Gevulde rijstvelletjes met groente en garnalen met een sausje
  • komkommer met wat paturain en zalm belegd.
  • Pokebowl
  • Salades
  • Kop soep (zo veel groente als je wilt)
  • Smoothie(s)
  • Witlofscheutjes met blauwe kaas of roomkaas dip
  • Spiesjes meloen, seranoham, mozzarella

Kijk voor nog meer tips eens bij Bakjes eten 1, Bakjes eten 2, Bakjes eten 3 en Bakjes eten 4. Of die inspiratie op bij deze verjaardags-tafel met o.a. veel nootjes en dips van de Lidl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *