Favoriete ontbijt

Mijn favoriete ontbijt van dit moment is havermoutpap.
Havermoutpap van havervlokken, rozijnen, zonnebloempitten, boekweitflakes en pompoenpitten. Eigenlijk is het havermuesli, op het moment voor maar 0,99 euro te koop bij glutenvrijemarkt.com!
– Ik weet niet hoeveel ze nog hebben. Ik heb net een dozijn gekocht πŸ˜‰ –

Hoe maak ik dit?
Ik neem 1 deel muesli, 1 deel (soya)melk en 1 deel water.
Ik breng dat aan de kook en doe het in een bakje. Ik laat het een beetje afkoelen en versier het met aardbeien, gember, kaneel, appel, blauwe bessen, appel, appelmoes en/of banaan. Mmmm!

Deze vind je misschien ook interessant

13 reacties op “Favoriete ontbijt

  1. Wij leefden gelukkig al 80% paleoitisch toen we er pas achter kwamen dat onze jongste dochter Claire coeliakie blijkt te hebben. Wij ontbijten met gebakken eieren met spek en worstjes of gekookte eieren! Heerlijk! Soms ook pannekoekjes van banaan, amandelmeel, ei en honing

  2. Mijn kleinzoon Thomas van net 3 heeft sinds 1,5 jaar coeliakie en sinds een half jaar diabetes 1. Ik ben blij dat ik jullie site heb ontdekt. Leuk en informatief!
    Wij, mijn dochter en ik, hebben een blog over alles wat erbij komt kijken met een kindje met dia 1 en een glutenvrij dieet. http://www.diabikkel.nl
    Succes!

    • Hallo Gariella,
      Dank je wel voor de complimenten!
      Ik heb jullie site even kort bekeken, ga het binnenkort uitgebreider doen. Ziet er zo op het eerste gezicht intresant uit.
      Succes met de blijvende zoektocht.
      Groet, Mirjam

  3. Wat een goed ontbijt idee! Ik heb die vlokken ook nog liggen, binnenkort maar eens proberen en wat extra inslaan, lekker goedkoop zijn ze nu nog πŸ˜‰

  4. Pingback: Kinderen kunnen prima anders ontbijten | Ik ben glutenvrij

  5. Wat een goed ontbijt!

    Kook je de havermout, sijamelk en water in 1 keer samen?

    Ik wil heel graag havermout proberen maar heb spastische darmen en heb gelezen dat havermout niet zo goed is voor jr darmen. Weinig granen,zelfs de glutenvrije granen. Wat is jouw mening hierover?

    • Ik zet inderdaad alle ingredienten tegelijk op het vuur. Met de havermuesli van I am glutenfree was het klaar zodra het ging koken. Helaas is deze muesli (tijdelijk) niet meer te krijgen. Andere muesli's of havervlokken moeten iets langer koken.

      Ik weet niet hoe het is als je een spastische darm hebt, maar haver is over het algemeen gewoon goed! Van haver is wetenschappelijk bewezen dat het veel gezondheidsvoordelen heeft. Haver is goed tegen hoge bloeddruk, vermindert de kans op overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten en dat geldt voor mensen met en zonder coeliakie. Mensen met diabetes blijven door haver beter in balans.

      Ik geloof niet dat granen ongezond zijn. Maar het toverwoord zit in afwisseling: Soms een broodje bij de lunch, soms een salade, soms een soepje of een restje van de avond er voor. Meer groentes en fruit. Maar niet granen schrappen, dan mis je veel essentiele voedingsstoffen. Lees ook mijn blog Gezond glutenvrij eten: https://ikbenglutenvrij.nl/?p=5072

  6. Pingback: Blogweek: Wat eet jij vandaag? | Ik ben glutenvrij

  7. Pingback: #wijbloggenglutenvrij: top 3 favoriete producten | Ik ben glutenvrij

  8. Pingback: #wijbloggenglutenvrij: ontbijt | Ik ben glutenvrij

  9. Pingback: Recepten te maken 2016 (2) | Ik ben glutenvrij

  10. Pingback: 25 foodvragen tag | Ik ben glutenvrij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *