Glutenvrij in Parijs (2)

Voor haar 12e verjaardag wilde mijn dochter graag naar Parijs. Helaas werd dat door corona uitgesteld. Maar afgelopen herfstvakantie stapten we eindelijk in de Talys naar Parijs!

Van te voren had ik uitgezocht waar je goed glutenvrij kunt eten. Want alhoewel mijn oudste dochter niet glutenvrij hoeft te eten, wil ik zelf ook genieten van dit uitje. En genieten deed ik!

Glutenvrij in de buurt…

Hoewel ik van te voren goed had uitgezocht waar we konden eten, stond mijn blog helaas niet online toen we naar Parijs gingen. Gelukkig stonden de tips nog grotendeels op mijn kaart 100% glutenvrij. Daarnaast keek ik op Find Me Gluten Free en vond ik op Instagram #glutenvrijparijs ook nog een paar tips (zoals de wafels bij La Creme de Paris en de crêpes bij Breizh). Alles zette ik in Google Maps, zodat ik makkelijk kon zien waar in de buurt een eetgelegenheid zat.

In de buurt is trouwens een ruim begrip in Parijs. We moesten regelmatig een half uur reizen. Dus het is maar goed dat ik me goed voorbereid had, dat we er heen konden voordat we echt honger kregen!

Glutenvrij restaurant Manicaretti

Meteen na aankomst op Paris Nord liepen we naar volledig glutenvrij restaurant Manicaretti. Dat was meteen 1 van de glutenvrije hoogtepunten. Nog steeds zeggen we nog wel eens tegen elkaar: Zullen we de trein naar Parijs nemen voor die heerlijke Arancini?

Appartement via Airbnb

Ons appartement vond ik via Airbnb. Met uitzicht op de Eifeltoren. Speciaal met eigen keukentje, zodat we niet altijd uit eten hoefden.
Dat we 5 trappen op moesten om er te komen, moesten we voor lief nemen…

Door die trappen hadden we ’s avonds niet altijd zin om er nog op uit te gaan. Maar omdat we overdag goed (lees veel) aten, hadden we daar ook geen behoefte aan.

Voor mijn ontbijt had ik muesli meegenomen. Eva at een lekker niet-glutenvrij broodje van de Boulangerie om te hoek.

Ons appartement lag om de hoek bij Glutenvrije bakker Helmut Newcake. Helaas was die niet open in de dagen dat wij in Parijs waren…

La crème de Paris

Onze eerste ochtend bezochten we de Eifeltoren. Er stond een lange rij en toen we eindelijk boven waren, kregen we honger. We namen de metro naar La crème de Paris. Daar at ik de heerlijkste glutenvrije wafel, met uitzicht op de Notre Dame.

Glutenvrije bakker Copains

We liepen door langs de Notre Dame, langs de Seine, naar het Louvre.
Helaas was die al bijna gesloten.
We liepen verder naar Les Halles. Aan de speeltuin daar heb ik goede herinneringen, van de eerste keer dat ik in Parijs was. Helaas is Eva al te groot voor een speeltuin.
Maar: Vlak bij Les Halles zit 1 van de vestigingen van Copains. En oh, wat hebben die veel lekkers!

BREIZH Café Montmartre

Onze laatste dag gingen we naar Montmartre. Dwalen, winkelen en natuurlijk weer heerlijk eten. We haalden macarons voor thuis bij Roussel.

Bij BREIZH Café (Breizh Café Abbesses) at ik heerlijke glutenvrije crêpes van gecertificeerd boekweitmeel.

Café Mareva République

En vlak voor we weer naar huis gingen, aten we bij volledig glutenvrij Café Mareva République een lekkere salade en nam een crumble mee voor in de trein.

Volgende keer…

Volgende keer dat ik naar Parijs ga, wil ik 1 van de vele andere glutenvrije restaurants en bakkers bezoeken!