Rosies Food: Muesli’s

Op 13 januari schreef ik dat wij een doos producten van Rosies kregen.
Vandaag schrijf ik over de muesli's.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De muesli van Rosies is grover dan de muesli die ik gewend ben. De muesli van I am glutenfree (helaas niet meer verkrijgbaar) strooide ik wel eens door de yoghurt en at ik meteen op. Bij de muesli van Rosies vind ik dat niet lekker. Dus ik zette de avond van te voren een bakje met Bio haver muesli en yoghurt en een scheut melk in de koelkast, net zoals mij moeder vroeger deed voor ons toetje. De ochtend daarna had ik een lekker, vullend ontbijt. ‘Een rijke combinatie van glutenvrije haver, gedroogde vruchten en noten’, zoals ze zelf zeggen. En daarvan is niets gelogen!
En zoals hoort bij muesli: Er zitten geen toegevoegde suikers in.

– Ik las net op wikipedia dat er in de oorspronkelijke muesli haast geen haver zit: Oermuesli bestond uit 2 of 3 kleine appels, geheel geraspt, inclusief de pitten, schil en klokhuis, een eetlepel gemalen walnoten, hazelnoten of amandelen. Daarbij slechts één afgestreken eetlepel havermout, die men 12 uur had voorgeweekt in 3 eetlepels water, en het sap van een halve citroen en 1 eetlepel gecondenseerde melk. –

 

De Muesli Tropical is ook lekker. Maar om hierbij over muesli te praten… Ik zou het bij de flakes indelen!
Er zitten 2 soorten flakes in de muesli: soyaflokken en boekweitflakes. Daarnaast zijn de rozijnen en de bananenchips goed te herkennen. En stukjes die kokos, ananas en papaya blijken te zijn.
Een goede combinatie van hartig en een beetje zoet, met een lekkere bite. En weer zonder toegevoegde suikers!

 

Had ik al over de verpakking gesproken?

Want de verpakking van de Little Rosies is leuk. Maar ook aan de verpakking van de volwassen-varianten is veel aandacht geschonken. Zwarte pakken met een mooie, sjieke versiering. Dezelfde kleursoort voor dezelfde productsoort (bv roodkleuren voor muesli). Op de verpakking staat duidelijk aangegeven wat de ingrediënten zijn (waarvan een groot deel gecertificeerd biologisch), en in een tabel staat de voedingswaarde.

Wat ik wel mis, zijn de mogelijkheden: Hoe maak je een lekker bakje muesli? Gewoon in de yoghurt/melk strooien, laten weken, het koken in melk/water zoals bij havermout? Wat is het advies (of zijn de adviezen) van Rosies?

En ondertussen zullen jullie ook wel gemerkt hebben dat we keuze hebben: 14 verschillende ontbijtgranen hebben ze bij Rosies!
 

Deze vind je misschien ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *